Slide Slide by IIM - Reviews

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 1 goedgekeurde review die zijn achtergelaten voor de Slide Slide by IIM op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

MLGvL 07-09-2020

Leuke toevoeging aan je smart home

Geschreven voor: Slide Slide by IIM

Leuke smart home toevoeging!
De installatie ging eenvoudig en redelijk snel met de stapsgewijze instructie in de app. Dit zou in 15 minuten moet lukken maar door het bekijken van de filmpjes ben ik daar iets langer mee bezig geweest.
In principe past dit op elk type rails, zolang er maar geen bochten in zitten.
De slide in de app koppelen ging wat lastiger. Ik moest 4G uitzetten anders gaf de app een time out op de connectie met de Slide en werkt deze enkel met 2,4Ghz en niet op 5Ghz. Verder is de Slide eenvoudig toe te voegen aan je google home omgeving, waardoor je ook spraak gestuurd de gordijnen open of dicht kunt doen. Dit is wel helemaal open of dicht. via de eigen app kun je deze wel op elke positie stoppen. In de app kun je handige schema's maken wanneer de gordijnen op tijd en dag open of dicht moeten gaan.
Ook een leuke functie is dat als je een rukje aan het gordijn geeft deze dan ook open of dicht gaat.
De motor maakt wel iets of wat lawaai maar is niet storend. Dit zou wel wat zachter mogen. verder is de motor in te stellen in kracht waardoor deze ook met zwaardere gordijnen goed werkt. En valt deze netjes weg achter het gordijn. En de geleide draad zit vlak tegen de rails aan het plafond. Waardoor je nagenoeg niets van het systeem ziet.
Als je net als wij 2 gelijke gordijndelen hebt, gaan deze tegelijkertijd symmetrisch open of dicht. Je kunt ze niet afzonderlijk bedienen. dan denk ik dat je er 2 nodig hebt om elk gordijn afzonderlijk te kunnen bedienen.
Al met al een leuke toepassing voor je smart home en dat van Nederlandse bodem.
vergelijkbare systemen zijn veel duurder.

Pluspunten

• eenvoudige installatie
  • werkt met google
  • onzichtbaar te monteren

Minpunten

• motor maakt een beetje lawaai